Ce fel de cumpărător ești? - CreditPrime
*7788
te sunăm noi
*7788
te sunăm noi

Ce fel de cumpărător ești?

9 iulie
2020
Girl with shopping bags

Știm deja că fiecare dintre noi este unic în felul lui. Dar lucrurile care ne diferențiază nu sunt legate doar de vârstă, locația geografică în care ne aflăm, preferințe, profesie sau starea civilă. Suntem diferiți și prin modul în care alegem să achiziționăm un produs. Sunt cazuri în care ajungi să cumperi un lucru pentru că îți trebuie neapărat, sau poate pentru că este la promoție, dar în esență, dacă vei sta să îți studiezi puțin comportamentul, vei trage concluzia că există un anumit șablon care te caracterizează.

În articolul de astăzi trecem în revistă principalele 5 tipuri de cumpărători. Suntem curioși: tu în care dintre descrierile de mai jos te regăsești?

Cumpărătorul de imagine. O categorie interesantă de cumpărători o reprezintă cei care cred că produsele pe care le achiziționează le definesc în totalitate imaginea, dar mai mult, chiar și personalitatea. Doresc să impresioneze prin alegerile pe care le fac, își cumpără cele mai noi device-uri tehnologice apărute pe piață, își schimbă mașina cu o frecvență uluitoare și se îmbracă numai cu articole de marcă, neapărat în pas cu ultimele tendințe în modă. Sunt cei care vor să dea bine în fața celorlalți și găsesc în achizițiile făcute un mod de a-și crește stima de sine.

Cumpărătorul din impuls. Categoria de cumpărători care cu greu pot rezista unei oferte. Fie că este vorba de un ceva ce au văzut chiar în vitrina unui magazin fizic, sau de o reclamă frumos prezentată ce le-a apărut în timp ce lecturau un articol, ei devin complet “sensibili”. Deja nu se mai pot concentra la ceea ce făceau anterior și trebuie neapărat să dea click pentru a se convinge că nu ratează o promoție nemaipomenită. De cele mai multe nici nu o ratează, pentru că sfârșesc în majoritatea cazurilor prin achiziționarea articolului respectiv. Și cumva, mai întotdeauna, reușesc cu mare “măiestrie”, să mai adauge în coșul de cumpărături încă unul sau două produse suplimentare, pentru că nu-i așa, nu știi niciodată când vei avea nevoie de o curea din piele întoarsă în nuanța aceasta superbă de turcoaz? 🙂 În general, în spatele acestui comportament stă dorința de a umple cumva un gol din planul personal, cu bunuri fizice. Deși dă rezultate pe termen foarte scurt, poate veni însoțit de remușcări ulterioare, și, în plus, de o gaură financiară pe cardul de credit.

Cumpărătorul de discounturi. Trecem mai departe la următoarea grupă de cumpărători: marii iubitori de chilipiruri, oferte, discounturi. Atât timp cât sunt promoții importante ei vor fi prezenți. De cele mai multe ori chiar și atunci când nu au neapărat nevoie de acel bun. Important este că ulterior se pot mândri cu ce afacere nemaipomenită au făcut cumpărând acel produs. Păstrează cu atenție orice fel de cod de reducere primit, cupon de discount decupat din revistă, credite rambursate la achiziție, sau puncte de loialitate, pentru că nu se știe niciodată când se vor dovedi de folos. Atunci când intră într-un magazin îi vei regăsi la raftul cu umerașe cu ultimele mărimi în stoc, căci acolo sunt și cele mai notabile reduceri, sau la coșurile acelea de produse puse la grămadă, al căror preț este semnificativ micșorat față de cel inițial, din care trebuie doar să îți alegi ceva ce ți se potrivește.

Cumpărătorul analitic. Ei bine a venit momentul să prezentăm a patra categorie de cumpărători, cei care înainte de a lua decizia de achiziționare, trec printr-un întreg proces de studiu și analiză. Este natural să se întâmple așa atunci când dorești să cumperi un bun de o valoare considerabilă, și pe care îl vei folosi pe termen lung. Să faci într-adevăr o documentare detaliată astfel încât să te asiguri că iei cea mai bună alegere, să intri pe bloguri sau site-uri de review-uri sau chiar să vezi video-uri cu produsul pe care intenționezi să îl achiziționezi. Numai că în cazul cumpărătorului analitic, același șablon de prospectare și informare se aplică indiferent de prețul articolului, și chiar dacă vorbim de o simplă soluție de curățare a geamurilor.

Cumpărătorul amabil. Ultima categorie, extrem de simpatică, este reprezentată de cumpărătorii prietenoși, cei care nu vor să deranjeze sau să supere cu nimic. Sunt și cei cărora le este foarte, foarte greu să refuze, și care de cele mai multe ori ajung să cumpere mai mult din rușine. Sunt cei care în momentul în care ajung într-un magazin în care personalul de vânzări este foarte atent și îi întâmpină cu amabilitate și cu o sumedenie de întrebări despre ce caută și cum îi pot ajuta să aleagă, se simt destul de incomod. Ajung să cumpere ceva din acea locație doar ca un fel de recompensă pentru toată atenția ce le-a fost acordată. Lor nu le recomandăm nici piețele locale în care vânzătorii sunt suficient de “agresivi” în vânzare, decât dacă vor să ajungă acasă cu un braț de cumpărături.

Cam atât pe acest subiect. Nu uita că noi, la CreditPrime, îți recomandăm mereu să faci cumpărături informate, alegeri istețe și să ții cont de buget. Dacă cele 3 condiții sunt îndeplinite și ai nevoie doar de un mic ajutor înainte de salariu, știi mereu că poți conta pe noi. Creditul cu dobândă 0% primele 30 de zile îți stă la dispoziție 24 de ore din 24.

Ne vedem și data viitoare? Tot aici și tot în scris? Ne poți citi de oriunde. Dacă ești activ pe rețelele sociale, ne poți urmări și acolo. Facebook sau Instagram, suntem prezenți!

Ai întrebări? Scrie-ne sau sună-ne la: *7788