Cum să faci față cu bine perioadei de izolare? 7 recomandări - CreditPrime
*7788
te sunăm noi
*7788
te sunăm noi

Cum să faci față cu bine perioadei de izolare? 7 recomandări

27 aprilie
2020
bp17

Experimentăm cu toții o perioadă atipică din viața noastră, în care suntem forțați, vrem, nu vrem, să evităm contactul cu alte persoane, să respectăm regulile de distanțare socială și să trăim izolați. Îi avem alături fizic, în cel mai fericit caz, pe ceilalți membri ai familiei cu care împărțim aceeași locuință. Dar sunt și cazuri în care oamenii au rămas chiar singuri, neavând la dispoziție decât mijloacele clasice de comunicare pentru a interacționa cu cei dragi.

Este greu, o adevărată provocare pentru fiecare dintre noi. Tocmai de aceea ne-am gândit că îți putem veni în ajutor cu o doză de optimism, precum și cu o serie de recomandări, astfel încât să treci mai ușor peste această perioadă. Iată-le mai jos.

1. Organizează-ți eficient timpul

Este foarte important ca fiecare zi să fie bine planificată, de preferat chiar cu o seară înainte. Asta și pentru că stând acasă, și neurmând rutina clasică pe care ți-ai format-o în atâția ani, vei fi mai tentat să lași timpul să treacă pe lângă tine. Folosește o agendă în care să îți notezi înainte de culcare activitățile pe care intenționezi să le faci a doua zi și urmează lista cu sfințenie, chiar dacă uneori TV-ul te va ademeni să vezi ce s-a întâmplat nou în ultimul episod din serialul tău preferat.

2. Amenajează-ți un spațiu pentru munca de acasă

Fie că ești angajat într-o companie, fie că lucrezi pe cont propriu, munca și activitatea continuă și în perioada de izolare, chiar dacă mutată de această data… acasă. Cel mai probabil vom mai avea încă o lună în care nu ne vom reîntoarce la birou și de aceea este esențial ca spațiul în care îți desfășori obligațiile zilnice să fie unul dedicat. Chiar dacă nu deții un birou și poate nici nu e momentul să investești într-unul, asigură-te că pentru munca de acasă îți amenajezi un colțișor special, într-o cameră în care să ai suficientă lumină și liniște, pentru a fi productiv la cote maxime. Nu încurajăm munca de acasă de pe canapeaua din living sau în spații precum bucătăria, întrucât fiind frecventate destul de des și de restul membrilor familiei, atenția îți va fi distrasă.

3. Renunță la pijamale

A purta pijamale întreaga zi îți setează automat mintea în zona de relaxare, de exemplu duminica, când mai toți avem tendința de a ne trezi mai târziu și a lenevi în pat. Pentru a te asigura că îți începi ziua “activat”, renunță la pijamale și schimbă-te în haine pe care le porți în mod normal în casă sau de ce nu, chiar la birou. Nu doar că vei intra într-o atmosferă mai “oficială”, dar în același timp ți se va părea că rutina aceea cu mersul la birou zi de zi nu s-a schimbat chiar așa de mult. Și mai este un detaliu important. Știi gluma aceea care circulă pe internet: poartă blugi, pijamalele te pot înșela în privința kilogramelor acumulate.

4. Ai grijă de corpul tău!

Dacă tot am ajuns la capitolul kilograme, există 2 direcții importante de care trebuie să ai mare grijă în toată această perioadă de izolare. Prima dintre ele: ronțăitul. Cum în weekend suntem toți mai tentați să mâncăm des și mai ales să facem alegeri nepotrivite precum junk food sau dulciuri, cam la fel se poate întâmpla și acum. Stăm tot timpul acasă, așa că drumurile la frigider devin din ce în mai dese. Nu uita însă că tot ce acumulezi acum va fi greu de dat jos după. În plus, vine vara și poate chiar reușim să plecăm în concediile mult dorite! Al doilea aspect este lipsa de mișcare. Dacă până acum eram mai activi, unii chiar mergeau la sală în mod regulat, acum, toată mișcarea se rezumă la a ne muta de pe canapeaua din sufragerie, pe scaunul din bucătărie. Ajută-ți corpul și încearcă să faci zilnic exerciții. Nimic complicat. Poate câteva serii de abdomene sau genuflexiuni. Poate exerciții la salteluță, pe diferite zone musculare pe care le simți neglijate. Sau poate ridicarea de gantere. Și mai ales dacă ai pe acasă diferite aparate de gimnastică pe care s-a așezat praful sau pe care zac mormane întregi de haine, acum e momentul să le scoți la lumină.

5. Bucură-te de timpul câștigat

Te-ai gândit vreodată la avantajele cu care vine această izolare? Ce-ai spune de orele pe care le-ai câștigat prin faptul că nu trebuie să mai stai în trafic pentru a ajunge la birou? Sau poate de pauza de masă clasică pe care în trecut, la job, o petreceai tot în fața calculatorului, mai ales în zilele ploioase, dar pe care acum o poți dedica altor activități. Dacă încerci să privești lucrurile optimist vei vedea că există și avantaje. Iar cele 2-3 ore în plus din fiecare zi, pot fi acum alocate unor proiecte personale ce au fost puse pe pauză. Sau unui hobby de care nu ai mai avut timp în ultima perioadă.

6. Menține-te activ pe plan social

Și ce dacă nu poți ieși din casă? Internetul și toate aplicațiile din ziua de astăzi ne permit să fim într-o permanentă legătură cu cei dragi. Ba chiar să îi și vedem prin apeluri video. Fă-ți un obicei din a vorbi cât mai des cu putință cu familia, prietenii și colegii de muncă. Discuțiile cu cei din jur te ajută să nu simți atât de acut lipsa comunicării față în față și să treci mai ușor peste aceste momente. Și nu în ultimul rând, nu uita de cei vârstnici! Dacă ai bunici sau rude mai în vârstă, sau vecini ce nu au norocul să locuiască cu cineva în aceeași casă, fă-le singurătatea mai ușoară și dă-le un telefon. Ține-i de vorbă și povestește-le despre tine, întreabă-i pe ei ce mai fac și ajută-i să își mențină optimismul ridicat.

7. Fă-ți zilnic o infuzie de voie bună!

Atitudinea pozitivă este cheia pentru a depăși cu ușurință aceste săptămâni. Dar ca întotdeauna, totul depinde doar de tine. Da, este ok să te menții informat și să răsfoiești articole sau site-uri de știri pentru a afla ultimele noutăți. Dar alta este să îți faci o mică obsesie din știrile despre coronavirus și să fie singurul lucru pe care îl cauți și urmărești pe orice sursă, fie ea internet sau televizor. Învață să iei o pauză de la astfel de informații și să le înlocuiești și cu lucruri care să te ajute pe plan psihic. Urmărește serialul preferat, ascultă o muzică de relaxare sau poate una ritmată pe care îți place să dansezi, răsfoiește albumul digital cu pozele din concedii și fă-ți mai departe planuri pentru lunile în care restricțiile de călătorii vor fi ridicate. Gătește un preparat pe care voiai de atâta timp să îl încerci dar niciodată nu s-a ivit ocazia. Bucură-te și fii recunoscător pentru faptul că acum ai mai mult timp pentru familie, pentru copii, pentru animalul de companie, sau doar pentru tine. Citește una din zecile de cărți ce stau în bibliotecă așteptându-și rândul și pentru care până acum nu ai alocat timp. Fă curat în dulapuri și selectează hainele la care vrei să renunți și să le faci cadou unor persoane mai puțin favorizate.

Acestea sunt cele 7 recomandări din partea noastră. Pune în practică cât mai multe dintre ele și vei constata că sunt atâtea lucruri ce te pot face fericit zi de zi. Trebuie doar să le dai o șansă! Mai este puțin și viața își va relua cursul normal. Până atunci nu renunța la nicio dorință sau plan, ci din contră, lucrează mai mult ca să le poți vedea îndeplinite. Documentează-te și dedică-le timp pentru a le duce la bun sfârșit. Financiar te ajutăm noi. Trebuie doar să completezi cererea online de aici: www.creditprime.ro Nici măcar nu pleci de acasă.

Sănătate și optimism îți dorim! Acestea fiind scrise, ne vedem tot în scris, data viitoare. Ne poți citi de oriunde, suntem 100% online. Sau ne găsești pe Facebook!

Ai întrebări? Scrie-ne sau sună-ne la: *7788