CreditPrime: Verificarea identității — necesitate și tehnologie

Despre ONFIDO

Managementul riscului de identitate este mai important ca niciodată. Întreprinderile tradiționale își desfășoară operațiunile pe deplin în online, iar întreprinderile digitale noi sunt în creștere. În cazul nostru, CreditPrime, serviciile pe care le oferim au loc 100% în confortul personal, oriunde te-ai afla, deci 100% online.

O lume complet digitală amplifică amenințările clasice ale utilizării necorespunzătoare a serviciilor, uzurpării identității și spălării banilor. Verificarea identității adevărate a unei persoane este cheia gestionării riscului.

Soluția CreditPrime este un proces în care tehnicile de inteligență artificială (AI) și de învățare automată (ML) s-au maturizat și datorită lor, putem facilita identificarea online: în acest fel putem verifica un utilizator atât timp cât deține un document de identitate (ID) și o conexiune la internet. Acest proces explica tehnicile ML care stau la baza tehnologiei de top a pieței Onfido.

Ce înseamnă acest proces?

Analiza KYC (de cunoaștere a clientului) prin prisma informațiilor și documentelor din cererea de credit.

Verificarea/confirmarea de către agentul din departamentul de evaluare credite a informațiilor declarate de către client în cursul cererii de credit de pe platforma www.creditprime.ro cu privire la vârsta, sex, educație, domeniul de activitate, natura venitului, funcția ocupată și numele angajatorului. În această etapă, agentul este obligat să analizeze informațiile introduse în contul clientului și să se asigure că datele introduse de client sunt corecte și logice și ca documentele încărcate de acesta în dovedirea informațiilor sunt de o calitate satisfăcătoare.  

În cazul în care agentul observă diferențe/contradicții între informațiile introduse de client în cursul cererii de credit pe platforma www.creditprime.ro și cele pe care i le declară telefonic, acesta le va menționa în aplicație lăsând informația inițială nemodificată. 

Verificarea automată a identității este realizata de Onfido și presupune:

  • Solicitarea  pozelor față/verso de pe cartea de identitate unde se verifică automat: consistența și validarea datelor, validarea vârstei, integritatea pozei, autenticitatea vizuală a documentului.
  • Solicitarea pozei selfie, unde se verifica automat: similaritatea cu poza din cartea de identitate, integritatea pozei, autenticitate vizuală.

Acești pași sunt importanți pentru a eficientiza procesul:

  • Verificarea actului de identitate
  • Verificarea raportului de interogare a bazei de date ANAF, și/sau după caz a adeverinței de venit, talon de pensie, registrul de încasări și plăți, declarații de venit (ANAF), declarații rectificative (ANAF), alt tip de document din care să reiasă venitul.
  • Verificare automată a clientului în listele de sancțiuni internaționale și verificarea încadrării ca persoana expusa public.
  • Etapa confirmării informațiilor prin apel telefonic.

Progresele în proprietatea smartphone-urilor, învățarea automată, conștientizarea confidențialității și arhitectura cloud au făcut ca tehnologia de verificare a identității să fie disponibilă tuturor, nu doar instituțiilor financiare cu risc mai ridicat. 

Datorită acestor și altor inovații, identitatea digitală este o zonă în dezvoltare rapidă. Iar Onfido — cu o tehnologie în continuă evoluție în expertiza umană contribuie la stimularea acestei schimbări atât de benefice pentru noi, ca și companie dar în aceeași măsură pentru clienții noștri. 

Pentru CreditPrime evoluția înseamnă deschidere și progres iar tehnologia și digitalizarea face ca prezentul și viitorul să arate pe zi ce trece tot mai sigur.

E frumos să sharuiești cu prietenii